Has actualitzat el sistema operatiu del teu iPhone o iPad i el correu t'ha deixat de funcionar?

T'ajudem a resoldre la incidència en el correu electrònic del teu dispositiu

18.04.2018

Amb la darrera actualització del sistema operatiu iOS, el que utilitza Apple amb els seu dispositius mòbils, alguns usuaris de TINET han vist que el seu correu de TINET ha deixat de funcionar. El problema radica en el certificat de confiança, Apple no l’identifica correctament i no el valida automàticament i, a més, en alguns casos, tampoc permet a l’usuari fer-ho manualment. L’entitat pública emissora del certificat està treballant per solucionar aquesta incidència amb Apple.

Error d'iOS en reconèixer el certificat de confiançaCom solucionar la incidència

Opció 1. Validació manual del certificat (alguns dispositius no ho permeten)

En el moment d’aparèixer el missatge d’error «No s’ha pogut verificar la identitat del servidor. Mail no pot verificar la identitat de ‘pop.tinet.cat’.», prem al botó «Detalls» i, a continuació, al botó «Confiar» [pot estar al principi o al final, però en alguns casos no apareix]. En cas que et trobis a la Configuració del correu, guarda els canvis abans de sortir.

Opció 2. Instal·lació i validació del certificat de confiança

Descarrega't els certificats de confiança Clau Entitat Certificadora CatCert i Claus EC-SectorPúblic i instal·la-te'ls al dispositiu (et demanarà la clau del dispositiu i hauràs de tornar a prmer a Instal·lar). Quan s'instal·la un perfil rebut a través d'un correu electrònic o que hagis descarregat d'un lloc web, hauràs d'activar manualment l'opció de confiar de SSL. Si vols que SSL confiï en el certificat, vés a Configuració> General> Informació> Configuració de confiança dels certificats. A l'apartat  "Confiar en els certificats arrel", activa l'opció per confiar en el certificat (EC-ACC). Es tracta de certificats oficials emesos pel Consorci Administració Oberta de Catalunya.

Obre Mail i comprova que pots enviar i rebre missatges.

Opció 3. Desactivar l’ús de SSL

En cas que no hagis pogut aplicar l'Opció 1, segueix els següents passos:

  1. Ves a Configuració (en castellà, Ajustes) > Comptes i contrasenyes i entra dins del teu compte de TINET.
  2. Ves a Avançat. Allà desactiva l'opció «Usar SSL» i canvia el número de port a 110. Desa (si no pot, ves cap enrere).
  3. Ves a Servidor de sortida, entra al Servidor principal. Desactiva l'opció «Usar SSL» i canvia el número de port a 25. Desa els canvis («Fet»).
  4. Ves sortint de Configuració, guardant els canvis.
  5. Obre Mail i comprova que pots enviar i rebre missatges.