La gamificació i les plataformes de venda multicanal, eixos principals de la FIBO 2015
Arriba la tercera edició de FIBO, la fira de comerç electrònic de firaReus. La jornada, que se celebrarà el proper 4 de febrer, se centrarà en donar a conèixer les estratègies de posicionament de marca a Internet, també a través de les xarxes socials, i explicar les noves oportunitats de negoci i promoció que ofereix la Xarxa.
Redacció TINET / firaReus. La venda multicanal online serà un dels eixos principals de la III edició de la Fira de Comerç Online (FIBO) prevista pel proper dimecres 4 de febrer a les instal·lacions de firaReus. La gamificació, l'ús de les xarxes socials com a canal de venda eficaç i la creació-disseny de botigues online tancaran el gruix de les ponències i tallers programats per a l'edició d'enguany. A falta d'una setmana per a l'inici de la jornada, prop de 400 persones -entre estudiants, autònoms i empresaris- ja han formalitzat la seva inscripció.
Seguint els formats de les edicions anteriors, aquesta III edició de la FIBO comptarà amb un programa formatiu de ponències i tallers a través dels quals es pretén donar a conèixer i posar en pràctica les eines vinculades a l'e-commerce. FIBO és també un espai de networking perquè empresaris i emprenedors intercanviïn la seva experiència i coneixements en la utilització d'Internet per millorar la venda online.
A més, la fira de Comerç Online és una trobada de networking que té l'objectiu de donar a conèixer les estratègies de posicionament de marca a través d'Internet i les fórmules per millorar la imatge de l'empresa utilitzant les xarxes socials. El saló de Comerç Online és una eina per conèixer i explicar les oportunitats de negoci i promoció que ofereix la xarxa, més enllà del que és purament venda online.
L'estructura del programa es basa en quatre conferències plenàries al matí i un total d'11 tallers de treball a la tarda. Ambdues opcions estan obertes a tothom. L'objectiu d'aquests tallers és posar a la pràctica temes concrets i, per tant, les places poden ser limitades. A més, en el moment de fer la inscripció és necessari indicar a quin taller es vol assistir de manera que les places s'aniran ocupant per ordre d'inscrpció. El cost és de 5 euros.
Entre les ponències destacades cal ressaltar a Susana Beltrán, directora de màrqueting de Rakuten -una de les companyies de serveis d’Internet més importants del món- qui parlarà de la venda multicanal i l'evolució del comerç online en els darrers anys; Albert Abelló, representant de l’empresa Ilustrum, detallarà les possibilitats de la gamificació com a eina per augmentar les vendes online. Finalment, Xavier Mas desenvoluparà una ponència sobre el model Canvas: una anàlisi extensa per definir la viabilitat d'un negoci. Durant la tarda es desenvoluparan els tallers monogràfics de temàtiques diverses com posicionament, estratègia, logística, APPs, xarxes socials o passarel·les de pagament.
La III edició del la FIBO tancarà portes a les 18h amb el sorteig d'un portàtil (gentilesa de BEEP) i la creació d'una botiga online (gràcies a Comercios Online).