La campanya a les xarxes que ha portat la diversitat funcional a les joguines

Toy like me ha aconseguit que els fabricants comencin a reflectir la diversitat funcional a les joguines

16.06.2015

Un grup de mares del Regne Unit va proposar-se aconseguir que els seus fills i filles poguessin jugar amb superherois, maquinistes, astronautes i princeses amb les mateixes singularitats que ells. La diversitat funcional no estava representada a les joguines i la campanya engegada per #ToyLikeMe ja ha aconseguit que els fabricants comencin a ampliar els seus models.

Redacció TINET. L'empeny d'aquestes mares va materialitzar-se en una campanya a Facebook, amb la creació d'una pàgina que -a data d'avui- ja compta amb 19.000 seguidors- en què es reclama als fabricants que creiïn figures, nines i representacions a les seves joguines que no excloguin a cap nen o nena. La campanya també ha arribat a Twitter. El passat 5 de juny, una important empresa del sector, Makies, va incorporar al seu catàleg diferents nines amb taques de naixement  i complements que  representen les dificultats visuals i auditives, entre d'altres.

Makies utilitza tecnologia d'impressió 3D per a fer nines personalitzades. Ha estat la la primera companyia a donar resposta positiva a la campanya #ToyLikeMe per augmentar la diversitat a les joguines impulsada, a través de les xarxes, per tres mares amb canalla amb discapacitats. Quan les mares van penjar una fotografia de la "Campaneta" del conte de Peter Pan amb un implant coclear, van començar a rebre més i més imatges de joguines adaptades. Es tractava de creacions pròpies de pares i mares, els seus propis #toylikeme.

La campanya vol que tota la canalla amb diversitat funcional pugui veure's reflectida i identificada amb els seus objectes de joc, però traspassa aquest primer objectiu perquè també pretén que tota la societat i tots els nens i nenes convisquin amb la diversitat i la integrin a les seves vides amb naturalitat.


Algunes empreses del sector ja fa temps que compten amb accessoris per a les seves nines i la campanya #ToyLikeMe servirà per a què moltes més s'hi afegeixin. D'aquesta manera els pares i les mares no estaran obligats a adaptar de manera manual les joguines dels seus fills i filles per a què puguin identificar-se amb elles.

Es tracta que als aparadors de les botigues i als prestatges dels grans magatzems també sigui habitual i natural trobar-los. Els impulsors de la campanya reclamen ara a grans empreses com Lego, Playmobil o Mattel que incorporin al seu catàleg les representacions de la diversitat que el món real conté i que la indústria fa massa temps que triga a fer habitual.

La campanya ha omplert les xarxes d'imatges de joguines  adaptades

manualment per a representar la diversitat funcional i fer una crida als fabricants.