El 012 activa l'atenció personalitzada a través de la missatgeria instantània

Telegram s'afegeix a Twitter i les trucades per telèfon com a mitjans per a l'atenció ciutadana des de la Generalitat

29.07.2015

La Generalitat de Catalunya ha incorporat a l'aplicació gencat un servei d'atenció personalitzada i immediata a través de missatgeria instantània de text del 012. A partir d’ara, l’usuari que tingui actualitzada l’aplicació es podrà posar en contacte amb el servei d’Atenció Ciutadana de la Generalitat fent servir el telèfon, Twitter o be el servei de missatgeria de Telegram.

Redacció TINET / Gencat.cat

L'aplicació Gencat també ha millorat la consulta i configuració dels avisos de Protecció civil, per fer arribar a la ciutadania que així ho desitgi comunicacions rellevants relacionades amb emergències i seguretat. Els avisos permeten comunicar-se a través de missatges personalitzats (notificacions push) per fer arribar comunicacions rellevants segons la ubicació de les persones.

Els ciutadans que s’hi subscriguin rebran un avís en cas d’emergències greus, de les quals calgui informar de manera urgent la població —en tot el territori o en un lloc determinat, per exemple en cas d’un accident químic.

Els missatges s’emeten des del Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya CECAT, de Protecció Civil de la Generalitat o, eventualment, des de la Unitat Mòbil de Protecció Civil de la Generalitat. Un altre millora de la nova versió de gencat té a veure amb la versió per a Android, que ha estat totalment redissenyada. S’ha millorat la usabilitat i s’ha adaptat al nou estil gràfic de gencat.

Serveis a través de l'aplicació Gencat

Gencat mòbil aplega els serveis per a mòbils creats per la Generalitat de Catalunya o per terceres persones a partir de les dades que obre aquesta institució.

Entre altres serveis, permet accedir a:

    Trànsit: càmeres i incidències viàries.
    El temps: predicció meteorològica per municipis, marítima, pirenaica i radar de pluges.
    Mou-te: horaris i itineraris en transport públic.
    Rodalies: horaris i incidències del servei de tren de rodalia de Barcelona.
    Protecció civil: avisos i consells per a emergències
    iVacunes: per conèixer i seguir el calendari vacunal vigent a Catalunya.
    Conduint: durant la conducció, respon a les trucades i missatges entrants amb un SMS.
    061 CatSalut Respon: informa de les dades de salut de l’usuari i el geolocalitza mentre truca al 061.
    Aire.Cat: per saber quina és la qualitat de l’aire a les estacions més properes a l’usuari.

L’aplicació Gencat per a mòbils es pot descarregar gratuïtament des de les botigues virtuals App Store (iOS), Google Play (Android) i Marketplace (Windows Phone).