Una nova app permetrà denunciar problemes de manteniment i neteja a Tarragona

04.02.2015

L'Ajuntament de Tarragona ha creat una aplicació destinada a que la ciutadania col·labori directament aportant les seves denúncies i també suggerències per a millorar el manteniment i la neteja de la via pública. A més, el consistori ha habilitat una pàgina de Facebook que també permetrà interactuar als ciutadans en aquesta qüestió. L'aplicació permetrà als usuaris descriure la situació sobre la qual volen aportar comentaris, adjuntar una fotografia i geolocalitzar-la per a enviar-la com a denúncia.

Redacció TINET / Ajuntament de Tarragona. Aquesta iniciativa s’afegeix als ja existents Telèfon Verd i BIR (Brigada d’Intervenció Ràpida) com a referents en la millora de l’espai públic i l’atenció al ciutadà. En el cas d'aquesta nova aplicació, els ciutadans podran estar al corrent de la situació dels seus avisos. Així, rebran notificacions de qualsevol canvi -recepció, assignació o finalització- i al mateix temps podran consultar el resultat final.

Epp!! L’aplicació

L’aplicació ja està disponible per a smartphones amb sistema operatiu iOS (a partir de versió 7.1) i Android (a partir de versió 4.0) en aquesta primera versió. El projecte s’ha desenvolupat des de la Secció d’Informàtica de l’Ajuntament de Tarragona tant tot el sistema de gestió com la web, amb el suport de l’empresa W3IS2 en l’àmbit de les apps.

Paral·lelament, l'Ajuntament ha habilitat la pàgina de Facebook "Tarragona com t'agrada" per a què els ciutadans facin públiques aquestes incidències i puguin obtenir una resposta i fer-ne el seguiment a través d'aquesta xarxa social.


Les incidències

Els àmbits d’incidències que en una primera fase es pretenen cobrir són:

  • Neteja viària
  • Contenidors, residus i recollides
  • Platges i terrenys bruts
  • Plagues diverses (coloms, estornells, rates i paneroles, mosquits, vespes, abelles), gossos i gats)
  • Enllumenat, voreres, jardineria, neteja i manteniment de parcs i jardins, marquesines autobusos, clavegueram i fuites d’aigua, olors, senyals i semàfors

El personal i el material que atendran i resoldran aquestes peticions correspon a:

  • neteja viària, amb 150 operaris i 39 vehicles (inclou escombradores, esbandidores, fregadores, decapadores...)
  • neteja de platges amb una mitjana de 8 operaris l’any i 7 vehicles  (garbelladores de la sorra, excavadora, furgonetes, vehicle 4x4...)
  • la recollida de residus que fan 81 operaris utilitzant 30 vehicles  (de buidatge de contenidors, transport de residus, furgonetes...)
  • Encarregats i altre personal compartit entre neteja viària, recollida de residus i platges: 25 persones
  • En total sumen 264 treballadors i 76 vehicles

Aquest nou servei se sumarà a les altres eines ja existents, com són el Telèfon verd, que atén unes 100 trucades mensuals, entre queixes i suggerències sobre incidències a la via pública i al perfil de twitter de l'Ajuntament on se’n reben unes 130, peticions, aquestes darreres, que s’aniran derivant a la nova aplicació.