Salou habilita una línia de servei WhatsApp per a rebre incidències de via pública i neteja de la ciutat

D’aquesta manera es facilita un canal perquè el ciutadà pugui comunicar-se amb l’administració d’una manera més àgil

31.08.2016

Redacció / Aj. Salou. L’Ajuntament de Salou ha obert una línia d’atenció al ciutadà via WhatsApp a través del número 627 51 62 61 que pretén facilitar la relació entre l’administració i l’administrat i sobretot encetar un canal de recepció més àgil pel ciutadà. Aportar incidències i, fins i tot, fer arribar imatges de qualsevol incidència ocorreguda al municipi de Salou serà molt més fàcil i tot això es podrà transmetre a l'Ajuntament de forma més directa. A través d’aquesta eina, des del govern municipal es busca centralitzar les deficiències que els ciutadans detectin a la via pública així com la recepció d’incidències pel que fa a la neteja dels carrers i places del municipi.

La línia que funciona a través dels ‘smartphones’ neix en exclusiva per a rebre les queixes i suggeriments a través de la missatgeria instantània i serà processada per personal de la regidoria de Participació Ciutadana que en l’horari establert del servei (de les 9 i fins a les 15h de dilluns a divendres) rebrà totes les comunicacions i les contestarà puntualment.

Tota la informació que arribi a través del número de whatsapp 627 51 62 61 serà gestionada -en funció de la seva naturalesa- als treballadors municipals, encarregats de derivar cada incidència a l'àrea municipal corresponent i d’avaluar-ne el grau d’urgència en l’actuació. Actualment, hi ha diversos departaments municipals com Enginyeria, Urbanisme, Salut Pública o Manteniment de Ciutat que s’encarreguen de gestionar les incidències que es detecten i també hi ha destinats diversos treballadors dels plans d’ocupació per a reforçar el manteniment de la ciutat, juntament amb les concessionàries i brigades municipals.

A més, a part d’aquesta línia de comunicació de WhatsApp, s’està treballant des de la regidoria de Qualitat i Noves Tecnologies en paral·lel per implantar a través de l’APP corporativa ‘Salou al mòbil’ un sistema de gestió d’incidències que geolocalitza automàticament el punt des d’on es detecta el fet i que a nivell tècnic enllaça amb el sistema de gestió intern de que disposa l’Ajuntament. Actualment, es troba en fase de proves i properament es donarà a conèixer a la ciutadania.