Pam a Pam, el mapa col·laboratiu del consum responsable, s'estén a tot Catalunya

Es vol potenciar un model de consum i producció que prioritzi les persones i l’entorn

19.12.2014

El nou mapa virtual i col·laboratiu Pam a Pam, impulsat per SETEM Catalunya i la Xarxa d'Economia Solidària, mostra els punts de consum responsable a tot Catalunya amb la voluntat d'ajudar als consumidors a transformar el món a partir de la cistella de la compra. L'eina permet cercar les iniciatives de consum responsable i solidari i afegir-ne de noves.

Portal web pamapam.orgRedacció TINET. Aquest 19 de desembre, en plena campanya de Nadal, s'ha posat en marxa el nou web www.pamapam.org, el qual amplia el seu abast geogràfic, fins ara limitat a la ciutat de Barcelona, i acull noves iniciatives comercials de caire responsable i solidari. Als àmbits de la banca, la roba i l'alimentació, s'hi sumen ara la cultura, l'oci, l'educació, l'habitatge o la logística, entre d'altres. L’objectiu del portal és potenciar un model de consum i producció que prioritzi les persones i l’entorn, i que escapi de la lògica capitalista del màxim benefici econòmic.

El seu funcionament és molt senzill, ja que permet cercar les iniciatives per àmbit geogràfic (barri, municipi, comarca i província), sectors econòmics (vestir, cultura, alimentació...) i criteris de l'economia solidària (proximitat, comerç just, transparència, ecologia, equitat de gènere...). Els resultats es van mostrant automàticament sobre un mapa.

En el cas del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, ja s'hi poden trobar onze iniciatives, repartides per Reus (Baix Camp), Tarragona (Tarragonès), Roquetes (Baix Ebre), Amposta (Montsià) i Horta de Sant Joan (Terra Alta).

A més, el portal està obert a la participació, ja sigui amb l'afegiment de nous punts com amb la valoració dels existents.