Noves eines per a fer accessibles textos en anglès a persones amb discapacitat intel·lectual

Un grup de recerca de la Universitat Pompeu Fabra ha creat l'aplicació per a simplificar textos

30.04.2015

El projecte Able to Include  -en què intervenen empreses, institucions i la Universitat Pompeu Fabra- té com a missió crear una tecnologia de codi obert i accessible que es pugui integrar amb les eines TIC existents, per exemple en les aplicacions mòbils, per tal que les persones amb discapacitat intel·lectual puguin interactuar millor amb el programari d'informació.

Redacció TINET / UPF Simplificar el text, crear pictorgrames a partir del text, o convertir-lo en veu són algunes de les possibilitats que permet aquesta eina que ha estat desenvolupada en part pel grup de Recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural de la Universitat Pompeu Fabra.

Els serveis que estan desenvolupant dins del consorci Able to Include van adreçats a que el llenguatge regularment escrit sigui accessible a persones amb dèficits intel·lectuals. En aquest sentit s'està treballant en simplificadors de texts, en la creació de pictogrames i icones de text, en traductors i en convertidors de text a veu parlada.

Able to Include és un projecte internacional dins del Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP) de la Unió Europea, coordinat per l'empresa espanyola Ariadna Servicios Informáticos (ASI) en què hi participa Horacio Saggion, membre del grup de recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural (TALN) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, conjuntament amb socis europeus ubicats a Bèlgica, Espanya, Irlanda, Regne Unit i Romania.


L'aplicació desenvolupada al TALN per a la simplificació de textos en anglès per al Consorci està disponible per a iOS i Android i forma part d'un conjunt de tecnologies existents per crear aplicacions en codi obert i en un context d'accessibilitat per capes que, quan s'integren amb les eines TIC actuals i futures, milloraran la vida quotidiana de les persones amb discapacitat,  mitjançant la comprensió de la seva situació personal i ajudant-los a interactuar amb el societat de la informació.