Malfieu-vos sempre dels missatges de correu que us demanin la vostra contrasenya

Si no donarieu les claus de casa a desconeguts, tampoc ho feu amb les vostres contrasenyes

26.07.2016

Redacció TINET. En cas que rebeu un correu electrònic que us demani la vostra contrasenya, cal que en desconfieu sempre, a TINET no us la demanarem mai. Segurament es tracta d'un intent de phishing (pesca electrònica), és a dir, que una tercera persona vol aconseguir accedir al vostre compte per fer malifetes: des d'enviar missatges brossa a altres usuaris a estafar-vos o intentar entrar a la vostra banca per Internet.

A continuació us mostrem un exemple d'aquest tipus de missatges que un usuari de TINET podria rebre alguna vegada. Es tracta d'un cas molt clar però que, usuaris poc habituats poden picar-hi. En el missatge s'alerta que s'ha sobrepassat l'espai de la bústia i que no podrà ni rebre ni enviar missatges si no facilita les seves dades perquè siguin verificades.

Intent de phishing

Hi ha diversos motius que ens poden permetre descartar el missatge:

  • L'adreça del remitent: no és una adreça de TINET.
  • L'adreça de resposta on suposadament hem d'enviar les dades: no és una adreça de TINET.
  • El missatge: no fa referència clara a TINET i l'estructura i l'estil no és l'habitual.

I, el més important, mai et demanarem que ens enviïs la contrasenya, ni directament a través d'un missatge ni a través d'un enllaç.

Recomanació en cas de caure al parany

En cas d'haver caigut en el parany, el més recomanable és canviar la vostra contrasenya el més aviat possible, per tal de bloquejar l'accés dels delinqüents. En el cas de TINET, podeu canviar la contrasenya dels vostres comptes a través del botó que trobareu a la nostra secció d'ajuda, a www.tinet.cat/ajuda.