Les compres online utilitzant el mòbil es disparen

19.03.2015

En els últims sis mesos de 2014 s'ha produït un important augment de la utilització de tots els dispositius connectables per realitzar compres online. Especialment en usuaris de smartphones i tablets, que de manera conjunta, han crescut un 61%. Aquest és una de les troballes de la Segona Onada de l'Observatori eCommerce, que ha elaborat l'empresa de consultoria en investigació de mercats GfK.

Redacció TINET. L'increment més destacat ho han protagonitzat les compres a través de smartphones, que del 10% han passat al 17,5%, en total, un 75%. Malgrat aquest major ús dels dispositius mòbils, sorprèn que només el 38% dels usuaris hagin comprat mitjançant Apps. També han crescut un 3,7% les compres realitzades mitjançant ordinadors, del 88,8% al 92,5%.

Aquestes dades mostren l'evolució del eCommerce i confirmen que cada vegada més els usuaris trien Internet com un canal per realitzar les seves compres. En concret, el 32,5% dels internautes han comprat a través d'Internet en la segona meitat de l'any passat, sent Viatges, Hostaleria i Oci les categories que més han crescut en aquest període.

Viatges i Hostaleria i Oci, motor de les compres online

De fet, els Viatges se situen en el primer lloc de les contractacions onlinr amb un 62% de les compres. El segueixen, amb un 38%, equipament tecnològic, amb un 32%, llibres i pel·lícules, i tèxtil moda, amb un 26%, igual que informàtica. L'última posició l'ocupen les joguines amb un 9%.

La línia entre compradors online i offline es desdibuixa

En qualsevol cas, cada vegada és més complicat parlar de compradors online davant de compradors offline. El consumidor utilitza un o altre canal en funció de les seves necessitats o les ofertes disponibles. Per tant, no és 100% online o 100% offline. El públic utilitza de manera integrada mitjans online i offline per informar-se i buscar dades sobre diferents productes o serveis. L'estudi mostra que un 56% va buscar informació abans de la compra: un 50% ho va fer online i un 30% offline.

El cercador online usa majoritàriament la web del fabricant (56%), va mirar les opinions d'altres clients (52%), va consultar comparadors (45%) i sospesar les valoracions d'experts (33%). Necessitaven consultar els preus (94%) i investigar les característiques del que desitjaven comprar (83%). A més van buscar opinions (56%), van comparar (55%) i veure productes alternatius (46%).

En aquests resultats destaca l'auge dels comparadors - fonamentalment de viatges - utilitzat pel 30% dels compradors. Entre ells destaquen: Booking (13%), Trivago (12, 9%), Atrápalo (9,7%), Edreams (8,6%), Rumb (7,8%), Caiac (6,4%), Ocu (6,2), Ciao (5,8%), Rastreator (3,6) i Skyscanner (3).

L'enviament gratuït i el pagament amb targeta, eleccions majoritàries

I hi ha dos aspectes que l'estudi ha analitzat i que són claus en el eCommerce: la forma de pagament i l'enviament. Tot i que el pagament directe amb targeta (dèbit / crèdit) segueix sent l'opció majoritària amb un 59,6% per a les compres en línia, PayPal es consolida en segona posició amb un 35,4%. Com es gestionen les comandes i els enviaments pot suposar una diferència radical en l'experiència final del client. Encara que el preu de l'enviament suposa encara una barrera important per a la compra online, els retards o problemes suposen un dels principals punts d'insatisfacció del públic.
El gran favorit és l'enviament gratuït (71,4%), seguit molt de lluny per la recollida en botiga (17,3%), l'enviament exprés a la llar (9,2%) i la recollida al centre de distribució ( 8,2%).