La gestió de la reputació on-line, a l'abast d’allotjaments i destinacions turístiques de casa nostra

A través de l'aplicació e-Reputació, els actors turístics rebran un informe mensual personalitzat sobre la seva reputació on-line i alertes sobre opinions negatives

25.10.2016

El Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona han creat E-Reputació, una eina que té per objectiu millorar la gestió de la reputació on-line als allotjaments (hotels, campings, apartaments i establiments de turisme rural) i gestors de destinacions turístiques de les marques Costa Daurada i Terres de l'Ebre. 

Redacció / PCT Tursime i Oci. L’evolució de les noves tecnologies genera noves necessitats al sector turístic com el fet que les opinions dels usuaris creïn una reputació on-line per a empreses i destinacions. Les grans empreses hoteleres s’han dotat de programaris per gestionar-ho però calia una eina al servei de les petites i mitjanes empreses perquè també puguin veure com són percebuts i quina és la seva reputació on-line, així com gestionar-la. Per aquest motiu, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona va decidir encarregar el desenvolupament d'una aplicació al Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya.

E-Reputació és un nou mòdul del Tourism Data System de Costa Daurada i Terres de l’Ebre, una plataforma d’informació turística del PCT de Turisme i Oci que recull informació sobre ocupació i preus. Gràcies a aquesta nova funcionalitat, els allotjaments adherits rebran un informe mensual automàtic al seu correu amb els paràmetres bàsics de la seva reputació on-line i alertes específiques quan rebin un comentari negatiu, perquè el puguin respondre. Les dades de cada allotjament són confidencials i només hi pot accedir l’allotjament a qui corresponguin.

L'informe mensual inclou les valoracions de l’allotjament comparades amb la valoració global dels allotjaments de la seva categoria i zona, i on s’indica també el percentatge de resposta que tenen dels seus comentaris. Per la seva part, els gestors de les destinacions poden consultar al Tourism Data System les valoracions globals de la seva destinació així com comparar-les amb les valoracions dels diferents municipis i zones de Costa Daurada i Terres de l’Ebre en les que s’organitza la informació en aquesta plataforma, i generar els seus propis informes a demanda.

Des del mes de març fins a setembre d’aquest any, s’ha dut a terme una prova pilot d’E-Reputació en la qual han participat 16 allotjaments de diferents tipologies, hotels, apartaments i campings, i zones, costa i interior, tant de Costa Daurada com de Terres de l’Ebre. Els allotjaments participants s’han mostrat molt receptius a les dades que genera l’eina i han fet algunes aportacions que han permès anar incorporant petites millores.