Facebook bat nous rècords i s'acosta als 1.500 milions d'usuaris a tot el món
La meitat de la població mundial que utilitza internet és usuari actiu de Facebook
1.490 milions de persones utilitzen Facebook a tot el món. Aquesta és la darrera xifra coneguda sobre l'expansió de l'ús d'aquesta xarxa social. Els usuaris augmenten un 13% mensualment i la majoria -1.300 milions- utilitzen dispositius mòbils per accedir i interactuar a través de la xarxa creada per Mark Zuckerberg.
L'augment dels dispositius mòbils com a mitjà per a connectar-se a Facebook se situa entorn el 23% si es compara amb el mateix període de l'any passat. Les dades s'han conegut fa només unes hores, en el marc de la presentació del resultats econòmics de la companyia corresponents al darrer trimestre.
La projecció de Facebook no sembla tenir sostre -per ara- i la meitat de la població mundial que es connecta a Internet accedeix al gegant del social media, com a mínim, un cop al mes. D'aquests usuaris, un 65% utilitza Facebook diàriament.
L'increment d'usuaris actius ha contribuït a aconseguir un increment d'ingressos d'un 39%, per part de la multinacional. La publicitat ha estat el factor més important que explica aquestes xifres i representa tres quartes parts del volum d'ingressos que ha registrat la companyia nordamericana. Tot i l'alt volum d'ingressos, el benefici net ha estat lleugerament inferior al trimestre anterior degut a l'enorme capítol de despesa en inversió en tecnologia i millora.
La importància dels dispositius mòbils com a mitjà per accedir a la xarxa social sembla evident. De cada 5 minuts que som davant un smartphone hi dediquem més d'1minut a consultar Facebook, segons els seus responsables. En l'actualitat, els dispositius mòbils (entre d'altres mitjans) són usats per 1.300 milions de persones per accedir a la xarxa social.
Mark Zuckerberg, creador de Facebook (Foto: newsroom.fb.com)
Més vídeo i més 3D per a continuar a l'alça
La companyia ha destacat la importància creixent del vídeo dins dels serveis que ofereixen i precisen que continuarà augmentant la seva presència. A més, dins del primer trimestre de l'any 2016, començarà a comercialitzar-se un nou producte: els auriculars Oculus Rift 3D. Segons Facebook, el contingut 3D és l'altre gran aposta, a més del vídeo.