El tràfic extern dels mitjans digitals cau un 15% després de la marxa de Google News

18.12.2014

Les conseqüències del tancament del servei Google News ja es poden començar a quantificar, un cop coneguda la caiguda de tràfic de visitants als llocs web dels mitjans després de la decisió de la companyia de tancar a Espanya per l'aplicació de la nova llei de propietat Intel·lectual.

Redacció. La web d'informació i anàl·lisi tecnològica nordamerciana gigaom.com revel·la que durant les primeres hores del tancament de Google News Espanya, el tràfic als mitjans digitals va caure d'un 15%. Un article d'aquesta publicació cita les estadístiques de Chartbeat, una empresa que mesura audiències a internet i que dóna servei a una cinquantena d'aquestes publicacions.

Segons el responsable de dades de Chartbeat, Josh Schwartz, s'observa un canvi contundent en la tendència habitual de visites a la cinquantena de llocs als quals ofereixen dades de tràfic. De mitjana, la caiguda durant les primeres hores després de fer-se efectiu el tancament del servei de Google news, va situar-se entre el 10 i el 15%.  (Chartbeat només inclou tràfic de clients que han consentit utilitzar anònimament les seves dades).

Recordem que Google News va eliminar el seu servei aquest passat dimarts, 16 de desembre. El lloc web redireccionava cap a una pàgina de suport on la companyia explicava els motius de la seva decisió.

(Estadística de l'empresa Chartbeat, publicada a Gigaom.com)