El 60% de les empreses consulta les xarxes socials abans de contractar personal

Un terç de les empreses que contracten online ha descartat algun candidat després de consultar la seva activitat a les xarxes socials

11.02.2015

6 de cada 10 empreses té en compte el perfil digital dels candidats i candidates durant el procés de selecció quan es plantegen una contractació. A més, el 23% de les empreses utilitzen les xarxes socials per a contractar els seus empleats i fins a un 62% altres canals online com els portals d'ofertes de treball. Així es desprèn de l'informe "Impacte de les Xarxes Socials als procesos de selecció: visió de les empreses" elaborat per Infojobs, en relació al mercat laboral.

Redacció TINET. Segons aquest estrudi, les empreses que contracten els seus treballadors a través de canals online tenen molt en compte el perfil digital dels candidats. Un terç d'aquestes companyies reconeixen que han descartat algun  candidat durant un procés de selecció a causa del seu perfil digital. Les xarxes més consultades per a trobar els perfils dels candidats són Facebook (76%) i Twitter (38%).

De l'estudi es desprèn que Internet s'ha convertit en una eina fonamental per a les empreses a les quals aporta moltes dades sobre les persones que opten a un lloc de treball. Per aquest motiu, els usuaris de les Xarxes han de tenir molt present la importància de controlar la seva identitat digital. L'actualitat ens permet posar un exemple que pot semblar extrem, però ben real, d'això que estem explicant.

El cas de la jove de Texas acomiadada hores abans d'incorporar-se a la feina per un tuit desafortunat

Mitjans de tot el món s'han fet ressó d'aquest desafortunat tuit en què una futura empleada, una adolescent de Texas, no va arribar a estrenar la nova feina a causa del seu comentari a Twitter. La protagonista de la història va escriure un tuit el passat 6 de febrer en el qual anunciava que l'endemà començaria una nova feina, en una pizzeria, però el qualificatiu que va utilitzar li va valer ser acomiadada hores després.
    El cap de la pizzeria va descobrir el tuit a través d'un altre empleat, i no va dubtar a respondre a la noia, acomiadant-la abans d'haver-se incorporat al seu lloc de treball.

La noia va tuitar, també, el seu acomiadament.

 

Empreses i contractació a través de les xarxes i altres canals online

L'estudi d'Infojobs també posa de manifest que el 70% de les empreses que han contractat els seus candidats a través de les xarxes socials o bé altres canals online, argumenten que els han utilitzat en considerar que hi ha més possibilitats de trobar el perfil idoni i perquè suposa un estalvi molt més gran (de fins el 42%) de temps en el procés de contractació. Altres avantatges destacats són la possiblitat d'interactuar amb el candidat o bé l'accés a professionals que no es troben a la cerca activa de feina.