Dels creadors de Google arriba... Alphabet!
Google vol identificar i separar les diferents branques de negoci i inversió de la companyia amb una societat paraigües que aplegarà tots els productes
Larry Page i Sergey Brin, els dos màxims responsables de Google han anunciat des de San Francisco aquesta passada nit els nous plans de la companyia. Aquests passen per identificar les diferents branques de negoci i inversió, donant-los una identitat pròpia i alhora incloent-les en la societat mare que les agruparà totes: Alphabet.
Montse Jaraba / Redacció TINET. Després d'anys invertint en projectes de recerca que no estavaen destinats des del primer moment a obtenir guanys, Google ha optat per no perdre pistonada a Wall Street a causa de les seves branques menys rendibles relacionades amb la innovació i la investigació, però a les quals no volen renunciar.
Al blog oficial de Google, expliquen que "Alphabet és, bàsicament, una agrupació de companyies, la més important de les quals és Google. Aquest nou Google estarà una mica més reduït perquè se separen les companyies que no estan gaire relacionades".
Així, Google no contindrà Calico (empresa de biotecnologia relacionada amb l'antienvelliment) o Nest (per a crear dispositius per a la llar) o l'actual Google X (relacionat amb els cotxes sense conductor i els drons). Google vol, en definitiva, separar les branques rendibles per a què els projectes que a curt termini no ho són no perjudiquin la seva progressió i la traducció econòmica als mercats.
I què es queda a Google?
Sota la matriu de Google queden els productes originals i els més rendibles: el motor de cerca, el negoci dels anuncis, Youtube, Maps i les apps d'Android per a dipositius mòbils.
Sobre el nom de la nova companyia, Alphabet, els responsables afirmen "ens va agradar el nom perquè significa una col·lecció de lletres que representen el llenguatge, una de les innovacions més importants de la humanitat, i és el nucli de la forma en què indexa Google. També ens agrada què significa alpha-bet (Alpha és el retorn d'inversió per per damunt del punt de partida) i en això ens esforcem! Però la qüestió bàsica és que les companyies d'Aphabet han de tenir independència i desenvolupar les seves pròpies marques".