Arriba el LinkedIn més social

29.07.2014

La xarxa social orientada al món professional més destacada, LinkedIn, ha renovat les seves versions mòbils. LinkedIn es presenta amb una cara molt més visual i social. El nou perfil permet als usuaris accedir a informacions comunes entre ells, sense necessitat d'agregar-se o connectar-se: contactes en comú, aficions... de manera semblant a com fan altres xarxes socials com Facebook.

Aquesta actualització ja es troba disponible per als usuaris de dispositius mòbils a través de les app creades per a Android, per a iphone (aquestes només en anglès de moment) i ipad (en tots els idiomes). Precisament, LinkedIn pretén, amb aquests canvis, impulsar la seva utilització a través dels dispositius mòbils (tal i com reconeix al seu blog, en la presentació de la nova versió). En l'actualitat, la majoria d'usuaris s'hi connecten a través de l'ordinador, i l'opció mòbil la fan servir el 43% dels usuaris.

L'empresa, però, ja ha anunciat que aquest nou perfil, molt més social, s'implementarà aviat -també- a la web. De fet, la versió premium de LinkdIn ja va incorporar al mes de juny alguns d'aquests canvis, amb una aparença on destaca una capçalera i una foto de perfil més grans i destacades, que recorden clarament a Facebook.

L'esperit d'aquest nou LinkedIn pot resumir-se en el següent text que apareix al seu bloc per a explicar les novetats i el seu sentit:

I si minuts abans de conèixer-me, per primer cop, no només algú t'hagués explicat en veu baixa on treballava i la meva feina, sinó també allò que tots dos teníem en comú: que vaig coincidir algun any a la mateixa escola que tu o que vam treballar a la mateixa empresa? Si haguessis sabut allò que tenim en comú o qualsevol dels meus intressos (anar en  bicicleta o la poesia) potser haguesim  tingut una molt bona conversa.

Podeu donar-hi un cop d'ull al nou perfil de LinkedIn en aquesta presentació: