Arriba el LinkedIn més social
La xarxa social orientada al món professional més destacada, LinkedIn, ha renovat les seves versions mòbils. LinkedIn es presenta amb una cara molt més visual i social. El nou perfil permet als usuaris accedir a informacions comunes entre ells, sense necessitat d'agregar-se o connectar-se: contactes en comú, aficions... de manera semblant a com fan altres xarxes socials com Facebook.
Aquesta actualització ja es troba disponible per als usuaris de dispositius mòbils a través de les app creades per a Android, per a iphone (aquestes només en anglès de moment) i ipad (en tots els idiomes). Precisament, LinkedIn pretén, amb aquests canvis, impulsar la seva utilització a través dels dispositius mòbils (tal i com reconeix al seu blog, en la presentació de la nova versió). En l'actualitat, la majoria d'usuaris s'hi connecten a través de l'ordinador, i l'opció mòbil la fan servir el 43% dels usuaris.
L'empresa, però, ja ha anunciat que aquest nou perfil, molt més social, s'implementarà aviat -també- a la web. De fet, la versió premium de LinkdIn ja va incorporar al mes de juny alguns d'aquests canvis, amb una aparença on destaca una capçalera i una foto de perfil més grans i destacades, que recorden clarament a Facebook.
L'esperit d'aquest nou LinkedIn pot resumir-se en el següent text que apareix al seu bloc per a explicar les novetats i el seu sentit:
I si minuts abans de conèixer-me, per primer cop, no només algú t'hagués explicat en veu baixa on treballava i la meva feina, sinó també allò que tots dos teníem en comú: que vaig coincidir algun any a la mateixa escola que tu o que vam treballar a la mateixa empresa? Si haguessis sabut allò que tenim en comú o qualsevol dels meus intressos (anar en bicicleta o la poesia) potser haguesim tingut una molt bona conversa.
Podeu donar-hi un cop d'ull al nou perfil de LinkedIn en aquesta presentació: